måndag 23 maj 2011

Polkagris babymage.

En putande mage.
En gravid kvinnokropp.

Choklad tårtbottnar som innehöll Marabou Mangoganache & nutellakräm. Spacklad med italiensk marängsmörkräm. Täckt med sp & dekorerad med sp & marsipan.

Min kära väninna, Helene, väntar sitt första barn & går omkring & är sådär fantastiskt gravidvacker & det strålar om henne. Jag har länge velat göra en liknande tårta, men inte riktigt haft någon att göra det till. Helene var hos mig förra helgen när det var tjejträff, men somnade tidigare än oss andra & missade Babartårtan & blev lite snopen när hon fick se bilder på den dagen efter när vi la in bilder på FB. Så eftersom att min yngsta dotter skulle in till henne i helgen & gå på Folkets Park så tyckte jag att det var ett ypperligt tillfälle att baka en minitårta till henne & Pelle som de kunde mumsa på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar